Dobre meta-tagi zawsze w cenie

Jeśli pracowałeś kiedyś nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO), bez cienia wątpliwości temat meta-tagów obił Ci się o uszy. Jednak powtórka nie zaszkodzi, zwłaszcza, że Google również w tej sferze lubi wprowadzać zmiany, na które warto zwrócić uwagę.

Dane meta nie zawsze są czymś co uderza prosto użytkownika i wpływa mocno na jego odbiór strony. Jest to kod przechowywany w obszarze <head> kodu HTML i służy wyszukiwarce jako pomoc we wstępnej interpretacji tematyki i treści witryny. Bez względu na to, czy zarządzamy wielkim portalem, stroną firmową, blogiem osobistym czy sklepem internetowym, niemal na pewno, jakieś meta-tagi posiadamy. Ale czy są one optymalnie skonfigurowane? Potencjał tego elementu, mimo nieustannego podkreślania jego wagi, wciąż jest niedoceniany przez wielu operatorów stron internetowych. Poniższy tekst pozwoli Ci ocenić, czy również i Ty do tej grupy się zaliczasz.

Tytuły i opisy w wynikach wyszukiwania

Tytuły i opisy strony, czyli znaczniki title i description, to arcyważne elementy wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania, zwane w skrócie SERP (Search Engine Results Page). Poniższy zrzut ekranu pokazuje wszystkie 3 zasadnicze części wyniku wyszukiwania (wyświetlane w porządku chronologicznym):

Wynik wyszukiwania SERP

Title strony widnieje na górze: „Kwantowo: Blog naukowy – fizyka, astronomia, racjonalizm”. Niżej znajduje się domena, a na dole description: „Blog o nauce, racjonalnym myśleniu i rozumieniu wszechświata…”.

Wynik wyszukiwania jest pierwszą rzeczą, którą użytkownik widzi jeszcze zanim trafi na Twoją witrynę. Ponieważ liczy się pierwsze wrażenie, ​​jest ważne i wskazane, aby przyłożyć się do sformułowania meta-tagów, a najlepiej sporządzić indywidualne tagi dla każdej podstrony serwisu. Zarówno tytuł jak i opis wyróżniają nasze dzieło wśród wyników wyszukiwania i dlatego powinny być sformułowane optymalnie, „przyjaźnie dla kliknięć”. Im lepsze meta-tagi będą, tym więcej szukających przyciągną i tym wyższy przyniosą współczynnik klikalności, co przełoży się na większy ruch na Twojej stronie. Co ważne, obecnie nie trzeba posiadać żadnej wiedzy na temat architektury strony, aby usprawnić ten element. Danymi meta bardzo często daje się zarządzać z poziomu panelu administracyjnego we wszystkich popularnych systemach CMS, na czele z WordPress.

A który meta-tag jest najważniejszy? Z pary title-description to tytuły pozostają najistotniejszą częścią wyniku wyszukiwania, jak również są nieocenionym czynnikiem rankingowym. Tytuł strony powinien oddawać treść strony, ale również bezwzględnie zawierać frazy kluczowe. Ponadto, ten tag wyświetlony jest na górze każdej strony, w belce przeglądarki, podczas gdy rola opisu sprowadza się wyłącznie do Googli. Poza tym, już od długiego czasu description, nie odgrywa niemal żadnej roli rankingowej, tj. nie wpływa bezpośrednio na miejsce wśród wyników wyszukiwania. Z drugiej jednak strony, m.in. w oparciu o opis internauta decyduje czy kliknie w link, więc zaniedbać tego elementu nie wolno.

Na koniec warto wspomnieć o trzecim meta-tagu, czyli keywords. W zamierzchłych czasach zawierał on proste wyliczenie najważniejszych fraz, pod którymi witryna miała być widoczna. Współcześnie ze słów kluczowych rezygnuje się zupełnie. Są one ignorowane przez Google, a autorzy stron usuwają je z kodu jako zbędny balast.

previous post
next post
Related Posts
No comments to read