Międzynarodowy linkbuilding – pozycjonowanie z rozmachem!

Linki pozostają jednym z najważniejszych czynników rankingu Google. Dotyczy to rynku lokalnego, ale również międzynarodowego, kiedy nasza strona ma ambicje podbić świat.

Co należy wziąć pod uwagę przed optymalizacją

Mimo że coraz więcej firm chce poszerzyć i wyrobić markę w innych krajach, kwestia międzynarodowego SEO jest nadal traktowana stosunkowo niedbale, ze względu na jej złożoność. Komplikacje zaczynają się już w związku z wyszukiwarkami: chociaż niektórzy ludzie mogli w swoim życiu nawet nie słyszeć, że istnieje coś poza Google. A jednam, amerykański moloch nie ma wpływu lub posiada bardzo niewielkie znaczenie niektórych krajach. W Rosji to Yandex jest liderem, na rynku w Korei Południowej rządzi Naver, a w Chinach najlepsze wyniki notuje Baidu.

Oznacza to, że każdy kto czuje się zdeterminowany aby skutecznie działać na międzynarodowej arenie SEO, musi się zapoznać z wytycznymi popularnych wyszukiwarek w danym kraju. Samo to wymaga dużo czasu. Na początku, że jeszcze przed procesem optymalizacji, należy również poznać interesujący nas rynek, nakreślić swoją grupę docelową, która wcale nie musi prezentować się tak samo jak w Polsce. Przykładowo, z tych samych usług na Zachodzie mogą korzystać osoby starsze niż w naszym kraju. Jest to praca, która nie tylko kosztuje dużo czasu i pieniędzy, ale również zaangażowania i ogólnego obycia.

Link Building w ramach SEO również będzie sensowny jedynie wtedy kiedy uwzględnimy specyfikę danego państwa oraz języka. O ile z językiem angielskim przeciętny człowiek sobie dzisiaj radzi, chcąc osiągnąć sukces musimy być nastawieni na ojczysty język używany na interesującym nas rynku. Nawet jeśli wielu Czechów sprawnie posługuje się angielskim, nie będziemy stanowić konkurencji bez przygotowania czeskiej wersji strony i pozycjonowania jej pod czeskimi frazami.

Która domena?

Zanim zajmiesz się strukturą linków, powinieneś ustalić, która domena ma zostać dokładnie zoptymalizowana i czy planujesz zbudować kilka domen specyficznych dla różnych krajów. Jeśli zdecydujesz się na wiele domen, powinieneś wiedzieć, że musisz działać prężnie i monitorować linkbuilding dla każdej domeny z osobna. Może to nie sprawić wielkiego kłopotu dla dwóch lub trzech domen, ale przy dziesięciu lub kilkunastu domenach łatwo stracić kontrolę nad sytuacją. Dzieje się to bardzo szybko, zwłaszcza jeśli jesteś aktywny w wielu zupełnie różnych krajach. Wskazane jest, aby posortować różne kraje i języki w podfolderach i stosować subdomeny. Daje to tę wielką zaletę, że masz tylko jedną domenę główną, a wszystkie subdomeny korzystają z połączenia do tej domeny. Niemniej jednak, należy pamiętać, że chociaż subdomeny korzystają z siły domeny głównej, to jednak na poszczególnych subdomentach powinieneś zbierać linki właściwe geograficznie.

Jeśli więc otrzymasz link ze strony francuskiej, to powinien być on umieszczony na Twojej francuskiej subdomenie. Ogólnie linki powinny pochodzić z witryn, które używają właściwego języka i mają tę samą domenę najwyższego poziomu. Wszystko inne może wprowadzać użytkowników w błąd, a nawet, w najgorszym przypadku mogą uciec z Twojej witryny.

Konstrukcja linku zwrotnego

Dobry linkbuilding obejmuje rzecz jasna wyszukiwanie właściwych słów kluczowych. Różnią się one znacznie w zależności od kultury i języka wykorzystywanego w danym kraju. Słowa kluczowe nie zawsze mogą być przetłumaczone dosłownie z polskiego czy angielskiego. Najlepiej, aby jakiś native speaker pomógł Ci wyszukać odpowiednie słowa kluczowe. Wybierając odpowiednie frazy, nie powinieneś oczywiście tracić z pola widzenia liczby wyszukiwań.

Gdy wykonasz już wszystkie wstępne prace, możesz w końcu siąść i zająć się rzeczywistym procesem budowania linków. Przede wszystkim, będzie to polegać to na wyszukiwaniu odpowiednich stron w kraju, w którym chciałbyś zdobywać odnośniki. Po dokładniejszym zbadaniu rynku, precyzyjnym rozpoznaniu docelowych odbiorców i analizie opartej o odpowiednie narzędzia, powinieneś być w stanie dokładnie określić, które strony internetowe są źródłami interesujących linków. Jak tylko znajdziesz to, czego szukasz, skontaktuj się z administratorami. Często odbywa się to za pośrednictwem poczty e-mail. Pisz zwięźle, ale nie zapominając o ważnych szczegółach. Wiadomość powinna przekazywać dokładnie to, czego chcesz i co możesz zaoferować swojemu potencjalnemu partnerowi. Nie należy lekceważyć języka w międzynarodowej strukturze linków. Najlepiej byłoby, gdybyś napisał maila do potencjalnych partnerów w ich języku narodowym. Angielski jest opcją rezerwową, jeśli masz pewność, że w kraju, który chcesz optymalizować jest on popularny, a i Ty czujesz się pewnie korzystając z języka Szekspira.

Pracuj ciągle i sprawdzaj raz za razem

Jeszcze przed tym zanim praca nad linkbuildingiem się zakończyła, musisz kontrolować efekty swoich starań. Niezależnie od tego, czy proces będzie odbywał się w sposób ciągły czy skokowy, należy należy mieć na uwadze poniesione nakłady i sprawdzać czy nasze działania odnoszą skutek. Jeżeli budowanie bazy trwa bardzo długo, nie wahaj się przed sprawdzaniem, czy zdobyte linki nadal widnieją na stronach partnerów lub czy strony te nadal funkcjonują i utrzymują swoją moc. Motto SEO brzmi: nigdy nie kończysz pracy, mimo że wiele czynności jest powtarzalnych.

previous post
next post
Related Posts
No comments to read