Proste błędy, którymi psujesz współczynnik konwersji

Założyciele sklepów internetowych nie powinni nigdy zapominać o znaczeniu korzystnego współczynnika konwersji. Jednak sieciowi handlowcy często popełniają błędy, które tenże współczynnik obniżają. Na szczęście są one zazwyczaj na tyle błahe, że łatwo się ich pozbyć.

Poniżej zebraliśmy pięć defektów sklepów internetowych, które naszym zdaniem najczęściej podkopują konwersję i psują wyniki sprzedaży.

1. Strona nie budzi zaufania klienta

Internauta trafia na naszą stronę. Nie ważne czy dzięki wynikom organicznym, przez adsense czy przez facebooka. Trafił na nasz sklep i zanim dokona zakupu, rejestracji lub skontaktuje się z nami, musi zaufać serwisowi. Właściciele sklepów często podejmują się zbyt ograniczone starania, aby zintegrować różnorodne elementy mogące zwiększyć zaufanie przypadkowego gościa do ich dzieła. Dajmy na to, przez takie proste środki jak wyeksponowane komentarze i recenzje klientów. Tutaj jednak przestrzegamy przed uciekaniem się do zmyślonych i fałszywych opinii, bo efekt może być odwrotny do zamierzonego. Nikt się jednak nie obrazi, jeśli w odpowiedni sposób podkreślimy realne pochwały i użyjemy ich do promocji naszych produktów.

2. Unikalne elementy serwisu są niejasne

Częstokroć użytkownik trafia na naszą stronę tylko w związku z chęcią zakupu jednego, bardzo konkretnego produktu. My oczywiście liczymy na to, że do sprzedaży rzeczywiście dojdzie i gość wybierze naszą ofertę a nie konkurenta. Zadecyduje detal, wygoda lub pewnie unikatowe cechy odróżniające nasz sklep od wszystkich innych. W każdym razie musimy się postarać aby klient myślał, że tak właśnie jest. W widocznych miejscach na stronie internetowej chwalmy się więc tym co powinno zainteresować każdego kupca. Jeśli proponujemy odwiedzającym „Niezawodną dostawę”, „darmową dostawę” lub „produkt jedyny w kraju”, starajmy się mocno to podkreślić.

3. Ignorowanie intencji kupującego

Ludzie używają wyszukiwarek w konkretnym celu. Pragną znaleźć rozwiązania swoich problemów, odpowiedzi na swoje pytania bądź produkt określonej marki. Na dodatek wujek Google dokłada wszelkich starań, aby wyniki wykukiwań odpowiadały intencjom internautów. Jeśli użytkownik na naszej witrynie nie znajdzie rozwiązania odpowiadającego jego konkretnej prośbie, szybko ją opuści i przejdzie do innego wyniku wyszukiwania. Dlatego zawsze staraj się myśleć o własnych produktach oraz usługach z punktu widzenia użytkownika i o tym, jak zapewnić użytkownikowi odpowiednią i pomocną zawartość. Płynie również z tego ważna nauka dotycząca działań SEO. Nie pozycjonuj swojego sklepu pod frazami nie do końca odpowiadającymi rzeczywistości, bo nawet jeśli zyskasz wiele kliknięć, to ostateczna konwersja będzie znikoma.

4. Projekt wygląda nieprofesjonalnie

Nawet najlepsza treść może pozostać niezauważona, jeśli projekt serwisu wygląda amatorsko. Przeglądając internet, nawet w dzisiejszych czasach łatwo natknąć się na stare babole: nieczytelne fonty, nierzadko pozbawione polskich znaków, trafiają się błędy ortograficzne i gramatycznych, brzydkie i nieintuicyjne menu itd. Z jednej strony to szczegóły, z drugiej jednak branża e-commerce rozrosła się na tyle, że takie detale mogą zadecydować o naszym sukcesie. To drobnostki odstraszają użytkowników i powodują nieufność. A przecież tożsamość firmy powinna być budowana w oparciu o solidność i estetykę.

5. Użytkownicy mobilni są ignorowani

Pomimo pierwszego podejścia Google do urządzeń przenośnych i rosnącej liczby użytkowników korzystających z tego dobrodziejstwa, wiele firm wciąż pozostaje w tyle z mobilnością swoich stron. To niedopuszczalne, również w przypadku sklepów. Choć to nadal budzi u niektórych zdziwienie, w XXI wieku ludzie dokonują zakupów i przelewów nawet z telefonu czy tabletu; a nawet jeśli nie dokonują zakupu, to przeglądają oferty. Oznacza to tyle, że projekt serwisu na wszystkich platformach powinien prezentować się tak optymalnie, jak to tylko możliwe. Czyli jak? W przypadku urządzeń mobilnych: mniej znaczy więcej. Smukłe menu i czytelne fragmenty tekstu powinny ułatwić odwiedzającym szybkie zrozumienie treści na małym wyświetlaczu.

previous post
next post
Related Posts
No comments to read